KOMPIUTERIJA
Mokomieji matematiniai žaidimai
Eimantas Survila, Marijampolės „Šaltinio“ vidurinė mokykla, 7 klasė
Vadovė Sandra Survilienė
Šis darbas sudarytas iš dviejų mokomųjų žaidimų. 1. „Blokai“ lavina matematinį mąstymą. Turint dviejų rūšių blokus, reikia atlikti veiksmus, kad gautum atsakymą, koks yra griovelyje esančio rudo bloko skaičius. Patrauklus, nes skaičiai visuomet skirtingi. 2. „Matematika pradinukams“ lavina gebėjimą sudėti, atimti, dauginti, dalyti (nuo 5 iki 999). Jei neteisingai suskaičiuoji – pateikiamas teisingas atsakymas.
Kad sudėtinga taptų paprasta
Martynas Drobulis, Biržų „Aušros“ vidurinė mokykla, 11 klasė,
Vadovas Gediminas Girdžius
Darbas skirtas 7 – 12 klasių mokiniams vaizdžiai nagrinėti mechanikos, optikos ir elektros reiškinius. Darbą sudaro šios mokomosios kompiuterinės programos: Žemės trauka, Nuožulnioji plokštuma, Elektrostatinė svyruoklė, Virpesių kontūras, Grafikai, Dispersija, Difrakcija, Lęšis.
„GeoGenijus“
Dalius Gražinskis, Marijampolės „Šaltinio“ vidurinė mokykla, 8 klasė
Vadovė Sandra Survilienė
Šis mokomasis geografijos žaidimas yra skirtas 6-8 klasių mokiniams. „GeoGenijus“ padeda pažinti ir įtvirtinti geografijos žinias apie klimato juostas. Pradėję žaidimą jūs pamatysite pasaulio žemėlapį su sužymėtomis klimato juostomis ir mažais spalvotais kvadratėliais, ties kuriais spragtelėjus bus parodomas tos klimato juostos vaizdas iš arčiau. Užduotyje jūs galėsite lavinti ir atmintį, ir geografijos žinias. Jums bus parodytas paveikslėlis iš prieš tai buvusio žemėlapio. Jūsų užduotis yra atspėti, kuriai klimato juostai jis priklauso.
Internetinis žurnalas apie Tolimuosius Rytus „Kuvu Banga“
Gintarė Sinkevičiūtė, Joniškio Mato Slančiausko gimnazija, 11 klasė
Norgailė Matusevičiūtė, Vilniaus licėjus, 11 klasė
Vadovė Irena Povilaitienė
Projekto tikslas – supažindinti su Pietryčių Azijos šalimis, skatinti domėjimąsi jų kultūra. Projektui įgyvendinti buvo pasirinkta internetinė erdvė, kurioje sukurtas neperiodinis žurnalas „Kuvu Banga“, šiuo metu sulaukiantis vidutiniškai 766 lankytojų ir per 3000 atvertimų kiekvieną mėnesį. Jame surinkta ir susisteminta informacija apie papročius, istoriją, šiuolaikinį gyvenimą, nuolat informuojama apie renginius Lietuvoje, susijusius su šiomis Azijos šalimis, atliktos gyventojų apklausos. Taip pat pateiktas svarbiausių švenčių ir žymių žmonių gimtadienių kalendorius. Dirbant bendradarbiauta su Japonijos ir Korėjos jaunimu, užmegzti ryšiai su tarptautinio projekto „JaME“ vykdytojais. Projektas – tęstinis.
Programuoti mokomės bendraudami
Modestas Kažinauskas, Vytas Tamulionis, Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazija, 11 klasė
Vadovė Renata Burbaitė
Sukurta programavimo kalba ir internetinė svetainė, skirta pradedantiesiems programuotojams. Programavimo kalba pavadinta VM. Ji turi PHP, Pascal bei C++ struktūros bruožų, todėl išmokę programuoti VM kalba pradedantieji greičiau perpras PHP, Pascal, C++ programavimo kalbas. Svetainėje galima rasti vadovėlį, forumą, uždavinių bazę, pateikiamų uždavinių rezultatų tikrinimo sistemą, testus, uždavinių sprendimo idėjas, išspręstus uždavinius, straipsnius. Programavimo bendruomenės nariai gali siūlyti savo sugalvotus uždavinius ir sprendimo idėjas, įvertinti uždavinio sunkumą, algoritmo sudėtingumą. Pagal vartotojų registravimosi, uždavinių sprendimo, bendravimo statistiką galima prognozuoti, kiek žmonių domisi programavimu, kokie uždaviniai yra sunkiausiai sprendžiami, kurie algoritmai sudėtingiausi.
Mokomosios kompiuterinės priemonės padeda mokytis chemijos
Linas Burneikis, Vaiva Stasionytė, Kauno „Žiburio“ vidurinė mokykla, 10 klasė,
Vadovė Regina Bačytė
Kad pakartotume ir išplėstume chemijos žinias apie neorganinių medžiagų klases, sugalvojome patys kurti mokomąsias kompiuterines priemones (MKP). Darbo rezultatas – mokomoji programa „Neorganinių medžiagų klasifikacija“. Susidomėjome šios priemonės galima nauda kitiems mokiniams. Tyrėme jos panaudojimo įtaką 9-10 klasių mokinių chemijos gebėjimų formavimui, mokinių ir mokytojų nuomonę apie MKP naudą įvairių dalykų mokymuisi ir mokymui. Pateikiame apklausos rezultatų ir mokinių gebėjimų vertinimo pokyčių analizę, išvadas. Pritaikę sukurtos priemonės vartotojų pastabas, tobulinome savo darbą, numatėme darbo tęsinį.
Mokomųjų ir lavinamųjų programų rinkinys pradinukams
Donatas Kučinskas, Žygimantas Simanavičius, Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazija, 9 klasė,
Vadovė Renata Burbaitė
Sparčiai vystantis šiuolaikinėms technologijoms, jomis naudotis pradeda vis jaunesnio amžiaus vaikai. Jie mielai žaidžia kompiuterinius žaidimus, piešia. Mokomųjų ir lavinamųjų programų, skirtų ikimokyklinukams ir pradinukams, lietuvių kalba nėra daug. Sukurtas mokomųjų ir lavinamųjų programų rinkinys, skirtas pradinukams. Rinkinį sudaro dvi programų grupės. Taikomųjų programų grupėje yra nesudėtingas tekstų redaktorius, galintis atlikti pagrindinius teksto formatavimo veiksmus ir atspausdinti parengtą dokumentą, pieštuvė, grotuvas, skirtas garsinių ir vaizdinių failų peržiūrai. Lavinamųjų žaidimų grupėje yra žaidimai, skirti mokytis skaityti, rašyti ir skaičiuoti, lavinantys reakciją bei regimąją ir girdimąją atmintį, loginiai žaidimai. Sukurtas mokomųjų ir lavinamųjų programų rinkinys skatina ikimokyklinukus ir pradinukus prasmingai išnaudoti darbui kompiuteriu skirtą laiką.
Žemėlapių, aeronuotraukų ir kitų paveikslėlių fragmentų jungimas
Matas Brazdenkis, Vilniaus licėjus, 10 klasė
Vadovas Bronius Skūpas
Mokslinis tyrimo klausimas: kaip paspartinti lėtą paveikslėlių charakteringų požymių išskyrimą ir jų palyginimą. Darbe tiriamos galimybės jungti grafinius objektus, kai jų išsidėstymas nežinomas. Daroma prielaida, kad objektuose yra pasikartojančios informacijos. Pavyzdinė programa pritaikyta internetinių žemėlapių fragmentų sujungimui į didesnį vietovės planą.
Astronomijos pradžiamokslis
Edgaras Skorulskas, Kauno jėzuitų gimnazija, 5 klasė
Vadovė Rigonda Skorulskienė
Mokomoji kompiuterinė programa „Astronomijos pradžiamokslis“ sukurta Komenskio Logo programa. Mokomosios programos tikslas: mokyti vaikus astronomijos jiems suprantama kalba, per žaidimus. Programoje yra galimybė pasitikrinti įgytas žinias. „Astronomijos pradžiamokslis“ testuotas su daugiau nei 100 mokinių (5-7 klasė). Darbe apibendrinti rezultatai bei jų atsiliepimai.
Ar elektroninės mokymosi priemonės padeda mokyti(s)?
Benas Gabrielis Urbonavičius, Simonas Dirvanskis, Jonavos Senamiesčio gimnazija, 12 klasė,
Vadovė Teresė Jurevičienė
Ar elektroninės mokymo priemonės didina mokinių mokymosi motyvaciją? Ar elektroninės mokymo priemonės skatina mokinius mokytis savarankiškai? Į šiuos klausimus buvo bandoma atsakyti tiriamajame darbe, kuris, taikant mokinių sukurtas mokymo priemones „Erdvinės figūros“ bei „Lietuvos valdovų giminystės ryšiai“, atliktas Jonavos Senamiesčio gimnazijoje.